Dag 5 - Vad är kärlek?

Kärlek är nog det absolut vackraste och bästa som finns. Men samtidigt är det också det mest komplicerade och jobbigaste som finns.

I Biblen, Korinthierbrevet 13:4-7, finns en otroligt bra beskrivning på kärlek.
Kärleken är tålmodig och god. Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten, men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den.

Tillsist vill jag bara säga att jag tycker kärlek är en känsla, en känsla som är inviduell. Så ingen kan egentligen säga "det här är kärlek". Bara du kan veta vad som är kärlek för dig. Och bara jag kan veta vad som är kärlek för mig.

Kommentarer
Postat av: stina

haha, vad kul att du inte kommer ihåg att ens påminna mig ^^ söt du är <3

2011-02-08 @ 23:46:11
URL: http://stinanoe.blogg.se/
Postat av: Sofia

BRa skrivet JEN du är GRYM!!!

2011-02-10 @ 20:22:28
URL: http://jagfiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback