Abort?

Vi diskuterade lite angående abort i skolan idag. Personligen är jag ganska så emot abort. Jag skulle aldrig klara av den psykiska smärtan av ett sådant ingrepp. Att frivilligt ta bort en del av min kropp, ett foster, som kommit in i mig helt naturligt, och antagligen av min egen vilja (våldtäkt är det enda jag räknar bort), skulle jag nog aldrig kunna göra.

Man väljer ju oftast själv om man vill ha sex, och om ni inte visste det så ger sex liv. Ett foster/barn kan bli till. Det tycker jag man ska tänka på innan man ligger med vem som helst. Enligt mig ska sex vara något fint och speciellt, och något som man bara gör med någon man verkligen älskar.

Det här var bara lite av mina tankar angående abort och sex. En sak jag vill förtydliga är att jag har full förståelse för alla som väljer att göra abort, och självklart vill jag att fri abort ska fortsätta finnas i Sverige. Skriv gärna in en kommentar om vad du tycker och tänker angående ämnet. Argumentera gärna varför du är för/emot abort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback