De borde utrotas

När man är ett litet bondbarn som jag, tvingas man varje sommar lasta hö, passa busungar och plocka flyghavre. Ska jag vara ärlig har jag sluppit lasta hö denna sommar (hittills, vill säga), men både barnpassning och flyghavre- plockning har jag hunnit med. Det sist nämnda är nog det absolut drygaste som finns. Tänk dig att gå i en meter högt gräs som hela tiden envisar sig med att slingra fast sig runt fötterna på dig. Och samtidigt ska du kolla dig omkring för att hitta dessa små fulingar. De ser i princip ut som vanlig havre, så det är otroligt lätt att blanda ihop dem. (Det gör jag HEEEEEEEEELA tiden. Min påse brukar vara full med vanlig havre, och kvar på åkern står flyghavren). Och plus att du har en yta omkring åtta fotbollsplaner du ska kolla igenom. Visst låter det lockande! 

Superintressant inlägg, jag vet. Men vad jag ville få fram var: Från och med idag så hatar jag flyghavre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback