I can't believe it

Jag har börjat nian. Kan ni fatta, JAG HAR BÖRJAT NIAN LIXOM!?

Det är helt sjukt, det känns som att det var nyss man traskade runt där i Morkarla-skogen på rasterna och lekte affär. Nu är jag inne på mitt sista grundskole-år. 

Jag börjar ju bli stor. Det ger mig ångest.

Snart är det dags för mig att välja gymnasium. Usch, jag vet ju knappt vad jag vill bli. Kanske brandman (skratta hur mycket ni vill), eller ska jag satsa på sjuksköterska istället? Är det lättare att få jobb då? Och vilket program ska jag gå om jag vill bli sjuksökterska? Ska jag gå Omvårnadsprogrammet, eller är det smartare att läsa Naturvetenskap? Om du har något svar på någon fråga får du gärna berätta det för mig. Eller om du har något förslag på ett yrke som skulle passa mig.

För det här ger mig ångest.

Om ni undrar så gick första skoldagen bra, vad annars. Man går in på lektionen, får ett papper, går ut igen. Värt. Det var i alla fall roligt att träffa tjejerna igen. Jag har ju inte träffat de sen skolavslutningen, stört!

Har du haft en bra dag?
Hejs, /Jen


Kommentarer
Postat av: kusin-malin

Hej jennifer! Jag visste inte att du hade en blogg! Vad skoj!

Ja det är ju riktigt svårt det där med gymnasiet, men jag skulle rekommendera dig att läsa naturvetenskap om du är inne på det, då kan du välja helt fritt sen vad du vill göra! (skjuta upp problemet helt enkelt ;))

Hoppas allt är bra med dig! Så synd att vi kom till morkarla när du inte var hemma!

hade!

kraam



ps. störtskön insikt av jesper om fiskpinnarna =)

2009-08-18 @ 15:24:51
Postat av: stina

om du ska typ vill bli sjuksköterska ska du gå omvårdnad och det är bra, tror jag. men som din kusin malin skrev, om du inte vet vad du vill bli kan du gå tex natur eller samhäll för då får du en väldigt bred linje

2009-08-18 @ 21:12:17
URL: http://stinanoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback